Geen objecten gevonden

Beleidsadviseur Wonen, Zorg en Leefbaarheid (32 uur - voor de duur van 7 maanden)

Tijdelijke functie voor een bevlogen corporatiemedewerker die graag het verschil maakt.

Vind jij het leuk om met een andere invalshoek voor de gezamenlijke woningcorporaties te werken? In korte tijd een netwerk in Amsterdam op te bouwen? En je in te zetten voor verschillende doelgroepen die goed moeten kunnen wonen? Dan is deze functie vast iets voor jou! Periode ongeveer 7 maanden vanaf ± 1 juni 2021 ter vervanging van zwangerschapsverlof.

Wat ga je doen?

Na een passende inwerkperiode neem jij het voortouw bij een aantal interessante projecten. Aan de ene kant ben je daarbij belangenbehartiger van de corporaties en haal je de voor hun relevante punten op. Anderzijds werk je samen met de netwerkpartners in de stad om deze onderwerpen verder te brengen. Het gaat om de volgende onderwerpen:

  • Programma huisvesting kwetsbare groepen
    Corporaties, gemeente en zorgaanbieders werken nauw samen om de huisvesting van kwetsbare groepen (uitstroom uit de maatschappelijke opvang, statushouders en andere urgenten) zo soepel mogelijk te laten verlopen. Het programma gaat over het werken met de Tien Werkafspraken ‘Thuis in de Wijk’ en de Omslagroute (het werkproces). Het is o.a. jouw taak om de corporaties te vertegenwoordigen in het afstemmingsoverleg (met gemeente en zorgaanbieders), de onderlinge samenwerking te bevorderen en de stuurgroep mede voor te bereiden. Daarnaast informeer je de corporaties maandelijks over de geleverde woningen aan doelgroepen binnen het programma en ga je met de directeuren wonen in gesprek over de resultaten en eventuele bijsturing.
  • Wonen en Zorg
    Het domein van wonen en zorg is breed: van het huisvesten van kwetsbaren en economisch daklozen, het maken van afspraken over intermediaire verhuur, het realiseren van geclusterd wonen voor mensen met een WLZ-indicatie en het meedenken over een woonzorgvisie. Je bereidt samen met een collega van de Federatie het netwerk wonen en zorg voor en neemt namens de corporaties deel aan de werkgroepen geclusterd wonen voor mensen met een WLZ-indicatie en rond woonoplossingen voor economisch daklozen.
  • Ouder worden in de stad
    Je bent lid van de trekkersgroep Stedelijke Coalitie Ouderen. Deze coalitie bestaat uit een grote groep organisaties (van Cliëntenbelang tot verenigde apothekers) die zich inzetten voor ouderen in de stad en die langer zelfstandig thuis wonen. Onder de vlag van deze coalitie ben je o.a. samen met de gemeente trekker van een project om woningaanpassingen laagdrempelig en efficiënt aan te bieden en zet je je in voor de ontwikkeling van ‘geclusterde woningen’ waar ouderen in elkaars nabijheid samenleven.
  • Leefbaarheid
    Samen met de gemeente werken de corporaties aan leefbare buurten, we werken daarin gebiedsgericht. Binnen het netwerk leefbaarheid werk jij samen met de corporaties en de gemeente aan het verbeteren van het gebiedsgericht werken en aan het aansluiten van de woningcorporaties op de Buurtteams Amsterdam, die op 1 april gestart zijn.

Wat neem je mee?

Je werkt nu bijvoorbeeld bij een van de corporaties en weet wat er speelt. Je voelt je betrokken bij de opgave van corporaties en vindt het leuk om je hard te maken voor de belangen van betrokken partijen. Deze tijdelijke functie biedt jou de gelegenheid om eens op een andere manier hiermee bezig te zijn. In je werk ben je initiatiefrijk, je neemt makkelijk het voortouw en bent in staat om anderen enthousiast te maken voor je projecten. Zo ben je in staat om de gestelde doelen te bereiken. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen, het team van beleidsadviseurs is er voor je om mee te overleggen als je ergens niet uitkomt.

Hoe regelen we het?

We nodigen vooral medewerkers van woningcorporaties uit hun interesse kenbaar te maken. Bij voorkeur is je inzet middels een detachering vanuit je eigen corporatie. Startdatum is in overleg, we richten ons op begin juni.  

Geïnteresseerd?
Ben je enthousiast en wil je reageren, dan ontvangen we graag je cv en motivatiebrief uiterlijk maandag 19 april gericht aan onze interim directeur Hans van Harten per email op hartenafwcnl. Voor meer informatie over de functie is hij bereikbaar op 020-3460360. De eerste sollicitatiegesprekken zijn in de week van 26 april.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden