AFWC zoekt een boekhouder (16 uur per week)

Leestijd: 3 min

De Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties is op zoek naar een boekhouder, die het leuk vindt om samen met de medewerker financiën en personele zaken, de financiën op rolletjes te laten lopen. Wij zijn een kleine organisatie bestaande uit onze directeur, (senior) beleidsadviseurs, projectleiders en diverse collega’s in de ondersteuning.

Wat doen wij?

De Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties (AFWC) is sinds 1917 het samenwerkingsverband van negen woningcorporaties die samen zo’n 190.000 woningen in Amsterdam beheren. De federatie behartigt de belangen van haar leden, organiseert netwerken en andere vormen van samenwerking tussen de leden en verzamelt en deelt kennis over de volkshuisvesting in Amsterdam. De AFWC is daarnaast actief voor het regionale platform MRA corporaties. Het bureau houdt kantoor in Amsterdam, vlakbij station Lelylaan.

Functieomschrijving

Als boekhouder zorg je, samen met een medewerker Financiën en HR, voor de volledige boekhouding van AFWC. Je werkt in het ondersteunende team waar ook de secretaresse, communicatieadviseur, facilitaire medewerker en de officemanager deel van uit maakt.

De medewerker Financiën en HR zorgt voor alle mutaties m.b.t. debiteuren, crediteuren en bank. Jij controleert maandelijks deze boekingen en zorgt voor de salarisboekingen, overlopende posten en andere financiële mutaties. Je stelt maandelijkse rapportages op voor zowel AFWC als de verschillende projecten. Verder verzorg jij de aanlevering aan de accountants voor de controle jaarrekening en stel je ook zelf de jaarrekening op.

Wat ga jij doen?

  • Je stuurt inhoudelijk de medewerker Financiën en HR aan;
  • Je bent verantwoordelijk voor de volledige boekhouding van AFWC;
  • Grootboek: je onderhoudt het grootboek en zorgt dat de gegevens correct en up-to-date zijn, zodat financiële rapporten kunnen worden opgesteld;
  • Maand- en jaarafsluiting: je stelt de financiële overzichten op die nodig zijn voor de maand- en jaarafsluitingen;
  • Financiële rapportage: je stelt maandelijks financiële rapportages op;
  • Voorbereiden en opstellen jaarrekening: je levert alle stukken aan bij de accountant en stelt zelf de jaarrekening op;
  • Budgettering: je ondersteunt met het opstellen van de begrotingen (AFWC, MRA, maar ook bij projectbegrotingen) en stelt maandelijks prognoses op;
  • Advies en ondersteuning: je biedt gevraagd en ongevraagd advies en ondersteuning aan bij financiële vraagstukken;
  • Je levert een bijdrage aan het verbeteren van werkprocessen;
  • Je werkt jaarlijkse de AO / IC bij met de aangepaste werkprocessen en procedures.

Wat neem je mee?

Je hebt een afgeronde HBO opleiding en minimaal 5 jaar werkervaring op gebied van financiën. Je bent analytisch, nauwkeurig en integer. Je vindt het leuk om voor een klein bedrijf te werken en aan alle financiële facetten te kunnen werken.

Je hebt meerdere jaren ervaring met het opstellen van begrotingen rapportages en jaarrekeningen en snapt wat er moet gebeuren om te zorgen dat alles goed en volledig is, om te kunnen rapporteren.

Wat bieden wij?

Je werkt in een fijn team van circa 25 enthousiaste en deskundige collega’s. De looptijd van de functie is in principe één jaar, met kans op verlenging. Je treedt in dienst bij de Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties (AFWC) en werkt samen met en rapporteert aan de directeur van de AFWC. De functie is gewaardeerd in schaal J en de CAO van woningcorporaties is van toepassing. De startdatum: liefst zo spoedig mogelijk.

Geïnteresseerd?

Ben je enthousiast en wil je reageren, dan ontvangen we graag je cv en motivatiebrief uiterlijk 04 september gericht aan de directeur Anne-Jo Visser per email op infoafwcnl. Voor meer informatie over de functie, kan je contact opnemen met Erika Verrept op 020-3460360.

De sollicitatiegesprekken zullen in de 2e week van september plaatsvinden.